- #Tájékoztatók
11/10/2020
3 perc olvasási idő
Címkék
ÉpítőiparSzállítmányozók szerint Magyarország még nem áll készen a Pfizer-vakcina fogadására
Jelenleg mindössze 25 ország áll készen a BioNTech-Pfizer vakcina fogadására – mondta az Euronews híradójának Joachim von Winning, a frankfurti légifuvarozók közösségének vezetője.
Jelenleg mindössze 25 ország áll készen a BioNTech-Pfizer vakcina fogadására – mondta az Euronews híradójának Joachim von Winning, a frankfurti légifuvarozók közösségének vezetője. A vakcina terjesztésében a szállítás lehet a legnagyobb akadály, ugyanis -70 fok alatt kell tartani a szállítmányt. Az is megnehezíti a szállítást, hogy nem lehet egy repülőt telepakolni a vakcinával, mert a hűtést szárazjéggel oldják meg, azaz fagyasztott szén-dioxiddal. Repülés közben a szárazjég újra gázzá alakulna, így veszélyesen megnőne a CO2 mennyisége a fedélzeten.
A gyártótól a reptérre hűtött kamionokban szállítanák a rakományt, amit közvetlenül a kifutón rakodnának fel a gépre. Ezzel minimalizálnák annak a lehetőségét, hogy a vakcinák felmelegedjenek, mert az akár tönkre is teheti a védőoltást. A fogadó repterekről ideális esetben azonnal oltóközpontokba szállítanák, ahol 4-5 napig 2-8 fokon tárolhatóak.
Egy másik probléma még, hogy egyelőre nem minden ország tudná fogadni a szállítmányt. Sőt, mindössze 25, amik között például Magyarország, Írország, Brazília vagy India nem szerepel. A frankfurti repülőtér ideális kiindulópont, mert közel van a beszállítókhoz, de von Winning tart attól, hogy sok országban például feltartóztatják a vámon a gyógyszerészeti készítményeket. A vakcinát azonban nem lehet bármeddig tárolni.
Von Winning szerint akkor lehet majd hatékonyan elszállítani egy adott országba a vakcinát, ha a hatóságok garantálni tudják, hogy a szállítmány nem akad fenn sehol, hanem a reptérről azonnal a megfelelő hűtött raktárokba kerül.
Megkerestük az operatív törzset és az Emmit, hogy Magyarország készen áll-e a vakcina fogadására, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
asd | sdad |
1 | 3 |
2 | 2 |
3 | 23 |
4 | 1 |